Українська мова і література
10 клас
Українська мова
1. Що ви знаєте про явище мовного пуризму? Подайте інформацію так, щоб було зрзуміло вашим однокласникам. Наведіть приклади.
10 речень. 10 б.
2. Чи є ці слова омонімами? Яко так - поясніть їх значення, увівши у речення чи словосполучення.
Кілька, качка, ліра, кар'єра, кардинал, лама 12 б.
3. Поставте слова у відповідному відмінку, виправте орфографічні помилки.
Прибути до (республіка польща)
Обрано президента в (республіка казахстан)
Росширювати торгівлю з (республіка узбикистан)
Побувати в (республіка гаїті)
4 б.
4. Запишіть правила відмінювання числівників 40, 50, 500.
6 б.
5. Перепишіть речення, розставте розділові знаки, підкресліть граматичні основи та накресліть структурну схему.
9 б. + 3 б. за розділові знаки = 12 б.
Коли вона проснулась на столі вже горіла свічка у кімнаті нікого не було у чорні смолисті вікна дріботів дощ наче бились дзьобиками в скло ластів'ята шакуючи де б погрітись (О.Гончар)
Українська література
1. Напишіть твір на одну з тем: 2,5 стор. 24 б.
1.1 Актуальність комедій Івана Карпенка-Карого.
1.2 Іван Франко - трибун народний, пророк, ватаг, ратай співець і громадянин
благородний ( М.Вороний)
2. Літературний портрет.
Пригадуючи основні віхи життя митця (важливі події, збірки тощо), напишіть літературний міні - портрет ( 10 позицій) Бориса Грінченка 5 б.
3. Виберіть правиьну відповідь
3.1 Твір "Хіба ревуть воли, як ясла повні?" Панаса Мирного та Івана Білика має авторський підзаголовок:
А Роман з народного життя
Б Розповідь з нородного життя
В Роман із сільського життя
Г Повість із народного житя 1 б.
3.2 Які з указаних творів належать перу Івана Франка?
А "Бояриня"
Б "Кайдашева сім'я"
В "Захар Беркут"
Г "Земля" 1 б.
3.3 Продовжіть речення: Умовна дійова особа, яка виражає настрої та думки,
втілені в художньому творі, - це ...
А Наратор
Б Ліричний герой
В Оповідач
Г Персонаж 2 б.
4. Панас Мирний, І. Карпенко - Карий це письменники
А реалісти
Б романтики
В неокласики
Г імпресіоністи
Д експресіоністи 1 б.
5. Виконайте аналіз ліричного твору (визначити ключовий мотив, охарактеризувати ліричного героя, віднайти ключові образи, виокремити тропи й синтаксичні фігури). 10 б.
Все більше на землі поетів,
вірніше - тих, що вміють римувати.
У джунглях слів поставити тенета,
але схопити здобич ранувато.
Зайці, папуги, гнізда горобині…
Великий щебет, писк і цвірінчання –
таке. що часом хочеться людині
поезію шукати у мовчанні.
Хай метушиться дріб'язок строкатий,
міняє шерсть залежно від погоди…
Поете, вмій шукати і чекати!
Найкращий вірш ще ходить на свободі.
(Ліна Костенко)
Усього: 88 б.
А це обласна олімпіада у якому місті?
ВідповістиВидалити